barcelona-athene.reismee.nl

Op weg naar Barcelona / On our way to Barcelona

Vrijdag 19 september is het zover. De koffers hebben we al gepakt klaar staan, de koelkast is leeg op wat mosterdpotjes en zo na, de plantjes hebben water gehad, de stoelen op het balkon staan stormvast, de was is gedaan, de vuilnis is weg en onze buurtjes Johannes en Wiep passen zoals altijd op ons huis. PFFFFFF, heel karwei plat!

Qua weer hoeven we eigenlijk niet weg, want we hebben een prachtige nazomer met temperaturen rond de 23 tot 26 graden. Maar toch starten we rond de middag de auto en zetten koers richting Afsluitdijk. Onderweg een broodje op een bankje in de Beemster (een van onze Werelderfgoederen immers). We slapen bij Van der Valk Schiphol A4 en hebben telefonisch contact met Eppie die even een beetje in de lappenmand zit.

Zaterdag 20 september is het erg mistig als we wakker worden. Na het multi-culti ontbijt wordt het langzaam wat helderder. We nemen de shuttle van 10:40 naar Schiphol. Vlucht KL1673 vertrekt om 14:10 vanaf C06. Dat gaat allemaal goed na een kopje Starbucks voor we naar de gate gaan. We vertrekken een paar minuten te laat en via de polderbaan, maar om 16:25 (dus maar vijf minuten te laat) zijn we aan de grond in Barcelona. Als we de koffers hebben vinden we een mannetje van Holland America Line die ons meeneemt naar een busje en naar Hotel Melia Sarria Barcelona brengt. We krijgen kamer 2005 (20 hoog) met een mooi zicht op Montjuich en het eind van de Ramblas, Rustige avond.

Friday September 19 after emptying the fridge, watering our potted plants, laundry, trash etc. we start driving towards out airport hotel near Amsterdam Schiphol Airport. During the drive we eat a sandwich on a bench in Beemster Polder, one of Netherlands World Heritages. We are having a lovely late summer with temperatures between 23 and 26 Centigrade. It’s Bob and Joyce’s favourite hotel here in the Netherlands! Saturday morning there is a thick fog,; during the morning it slowly gets better. We have the shuttle to the airport to catch the KLM-flight to Barcelona at 14:10 (or 2:10 pm).

Our flight is uneventful and almost on time. We are transferred to Melia Sarria Hotel in Barcelona and have a lovely view of downtown Barcelona.

Cora en Peter

Ja die dingen in huis op orde krijgem vertel mij er wat van. Maar goed nu lekker Barcelona en dan de cruise heerlijk. Veel plezier

Diane and John

Looks lovely. So good to see Jans again. Where are you, Alllie?? Love, Diane Enjoy your visit.

Jos en Angéle

Barcelona klinkt bekend in de oren. Geniet van de reis en we lezen/horen het verdere verloop.

Klaas en Joke

Heei vakantiegangers !!
superleuk om jullie weer te volgen, We wensen jullie een hele goede reis , en een hele fijne vakantie toe !! lekker genieten van alles wat jullie tegenkomen !
Lieve groeten uut een bewolkt en stukken frisser Drylts .

Maurice en Ria

Vakantiegangers, toen we twee weken geleden bij jullie op bezoek waren vonden we dat Jan er heel goed uitzag, dit komt ook weer terug in de foto´s van nu. Ga zo verder Jan en geniet samen met Alie van deze reis. Veel lieve groeten van ons.

Piet en Trijntje

Hee reizigers , net terug van ss Rotterdam lezen we jullie stukje : have fun !!!! Groetjes !

Dawn & Bernie Rivait

Looks like you are off again!!
Will be looking for your blog!!
D

marjoleine beers

mmmm Barcelona en dan verder
reis weer gezellig met jullie mee
mijn verste reis deze week is Etten Leur - tja
maar het hotel Witte Paard is ook heel gezellig, intussen een tweede huiskamer voor me geworden.
dag voor nu en heb plezier

Sissel

Hoi Alie en Jan,

Ik wens jullie een hele fijne vakantie. En heel veel plezier. Ik reis gezellig weer met jullie mee. :-)

johannes en wiep

lieve allebei,lijkt weer als van ouds,lekker genieten veel plezier.

Riekje

Het weer is volledig omgeslagen, goed dat jullie vertrokken zijn. Geniet van jullie vakantie en ik verheug mij al op jullie verhalen.